نحوۀ ساخت لوله مانیسمان
فروشگاه تجهیزات ساختمانی
نحوۀ ساخت لوله مانیسمان
چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 ساعت 17:43 | بازدید : 90 | نویسنده : aa | ( نظرات )


لوله بدون درز مانیسمان به صورت بیرون آمدن (Extruding) توسط قالب های مختلف تولید می شود. اصولاً تولید لوله های بدون درز مستلزم فرآیندی است که طی آن یک شمش فولادی تبدیل به لوله می گردد. این لوله ها معمولاً از شمش های فولادی تولید می شوند اما تولید آن توسط مقاطع چهارگوش نیز امکان پذیر است ولی هزینه را بالا می برد. برای ساخت لوله فلزی بدون درز یا لوله مانیسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 و همچنین استاندارد نفت و گاز API 5L استفاده می شود.

طراحی این لوله با ضخامت متفاوت به دستورالعمل های ویژه ای نیاز دارد که در استانداردها درج شده اند. ضخامت لوله مانیسمان در اندازه های مختلف تولید می شود. هر چه قدر فشار سیال بیشتر باشد ضخامت لوله نیز افزایش خواهد یافت. در برخی از روش های تولید این لوله ها، عملیات حرارتی خاصی باید به کار رود. انتخاب روش تولید و قیمت لوله مانیسمان بر اساس نیازهای منطقه ای و امکانات کارخانه سازنده تعیین می شوند.

مراحل تولید لوله مانیسمان

در ابتدا شمش های فولادی را برش می زنند. سپس شمش ها را داخل کوره های قوسی که با استفاده از سوخت گاز گرمادهی می شوند گرم می کنند تا به مرحله سرخ شدن برسد. با استفاده از دستگاه الانگیتور سطح شمش ها را گرد می کنند. بعد از آن شمش ها را به وسیله لخ پرس سوراخ می کنند.

در مرحله شلیک سمبه، سمبه را به داخل شمش فولادی شلیک می کنند که با سرعتی بالا سمبه ای به طول ۱۲ متر را داخل شمش فولاد می کنند. در مرحله بعد اگر لوله مقدار کمی تاب داشته باشد آن را تاب گیری می کنند تا صاف و یکدست شود. در این مرحله سمبه را از داخل لوله جدا می کنند. در مرحله بعد سر و ته لوله را گرفته و لوله به حالت گرد در می آید. در مرحله کشش، لوله را به اندازه های گوناگون تا ۲۴ متر تحت کشش قرار می دهند. پس از آن لوله را با آب و با فرآیندی خاص خنک می کنند. لوله خنک شده را به دلخواه مشتری برش می دهند. در مرحله آزمایش به وسیله کامپیوتر لوله را تست می کنند تا ضایعات از مابقی جدا گردد. در مرحله پایانی لوله ها را به شکل شش ضلعی با تسمه محکم می بندند و آماده بارگیری می کنند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه تجهیزات ساختمانی و آدرس sakhtemanii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 161
:: بازدید سال : 298
:: بازدید کلی : 773